Teknoloji

Apple’ın satışları bile düşerken, tek düşmeyen Samsung oldu

ABD akıllı telefon pazarı, yılın ilk çeyreğinde satışlarda bir önceki yıla göre bir düşüş daha kaydetti. Counterpoint Research tarafından yayınlanan verilere göre bu düşüş kısmen tedarik zinciri sorunlarının iPhone 14 sevkiyatlarını 2022’nin 4. çeyreğinden 2023’ün 1. çeyreğine kaydırmasından kaynaklandı ve bu da karşılaştırma için alışılmadık derecede yüksek bir baz oluşturdu.

Bununla birlikte piyasa analistleri, operatörlerin daha üst düzey 5G özellikli telefonlara daha fazla ağırlık vermesiyle 300 dolar altı segmentteki satışların düşmesi gibi akıllı telefonlara olan talebin azaldığını gösteren başka faktörlerin de olduğunu söylüyor.

Counterpoint kıdemli analisti Maurice Klaehne, yaptığı açıklanmada; “Genel Android sevkiyatları yıllık bazda azaldı, pazarın alt ucunda konsolidasyon görülmeye devam ediyor ve LTE cihazlarının operatör satış kanallarında 5G modellerinin yerini alması nedeniyle daha az yeni ürün piyasaya sunuluyor. 5G bağlantısının ek maliyetleri, OEM’lerin alt uçta rekabet etmesini zorlaştırıyor” dedi.

Aynı zamanda, eski telefonlarını kullanmaya devam eden ABD’li tüketiciler için cihaz yükseltme oranları da düşük görünüyor. IDC bu yılın başlarında kullanıcıların telefonlarının kullanım süresini 40 aya kadar uzattığını tahmin etmişti.

Apple, Google, TCL ve sayısız küçük satıcı da dahil olmak üzere, neredeyse tüm markaların satışları da bu çeyrekte düştü. Ancak Samsung, S24 serisi sayesinde sevkiyatlarda yıldan yıla belirgin bir artış gördü. Koreli telefon üreticisinin pazar payı, Google, TCL ve küçük markalar karşısında yüzde 27’den 31’e yükseldi. Apple ise, yaşadığı düşüşe rağmen yüzde 52’lik payıyla hala rahat bir şekilde ilk sırada yer alıyor.

IDC’ye göre, akıllı telefon pazarı ABD’de düşüş yaşarken, küresel olarak sektör çoğunlukla iyi durumda ve ilk çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde sekiz artış gösterdi. Bu kısmen Huawei ve Vivo gibi Çinli satıcıların özellikle Çin’de güçlü bir performans sergilemesinden kaynaklanıyor, ancak Counterpoint, raporunda en hızlı büyüyen Avrupa, Hindistan ve Orta Doğu ve Afrika bölgesinde talebin arttığını söylüyor. Buna karşın, sadece ABD ve Japonya’da satışlarda düşüş görülüyor.

ABD’deki akıllı telefon üreticilerinin toparlanması, üretken yapay zekaya bağlı olabilir. Counterpoint’in teorisine göre Apple, henüz iPhone’da yapay zekayı kullanmaya başlamadı ve şirket bunu yaptığında tüketici talebini yeniden canlandırabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu